allas älskling smultronstället

igår va fan en historisk dag
jag åt liksom på smultronstället för första gången i hela mitt liv!
men ärligt talat fattar jag inte riktigt grejen med det där stället
alltså:

- man åker dit när det är en asvarm dag för att kyla ner sig med en glass
- man kommer dit o får köa i en stekande sol ett bra tag tills man nästan svimmar
- när man väl får ett bord är det inomhus (liksom, man vill ju sitta utomhus o njuta av den fina dagen när det äntligen är top notch väder!)
- det tar evigheter att bestämma sig för vilken man ska ta
- & tillslut slutar det med att man tar den dyraste (och skiter i sin favoglass för att den verkar så tråkig i nu-läget)
- så där sitter man tillslut med en glass som är halvgod o orkar knappt äta upp hälften

nä okej, nu dissar jag allas favorit-glass-ställe i sverige, det är ju faktiskt rätt värt ändå
en klassisk svensk sommardag ungefär

och jag hade en mycket trevlig stund med mina babes (förutom att dom tvingade mig att gå flera mil upp för ett berg när vi hade käkat glassen!)
+ att jag har en till svenssonpoäng nu!



(bilden är snodd från Sara B)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dying to say this to you:

Trackback
RSS 2.0